Reklamační řád

Reklamační řád

 

Platnost

Tento reklamační řád platí pro zboží nakoupené v internetovém obchodě "APCHEM e-shop" s účinností od*1.11.2012*

Všeobecná ustanovení

Tento reklamační řád byl zpracován dle platného Obchodního zákoníku a Občanského zákoníku se všemi příslušnými novelami a dle platného zákona na ochranu spotřebitele a vztahuje se na zboží, jenž bylo zakoupeno na "APCHEM e-shop" a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. Ke každému zboží je přikládána faktura, která slouží zároveň jako záruční list, pokud tento doklad není přiložen přímo od výrobce. Převzetím zboží od dopravce zákazník souhlasí se záručními podmínkami.

Pokud zákazník zjistí jakýkoliv rozdíl mezi fakturou a skutečně dodaným zbožím (v druhu nebo množství) nebo neobdržel se zásilkou správně vyplněný daňový doklad, je povinen ihned (nejpozději do 72 hodin od převzetí zboží) informovat naše pracovníky. Pokud tak neučiní, vystavuje se nebezpečí, že mu pozdější případná reklamace nebude uznána.

Záruční podmínky

Není-li na faktuře nebo na dodacím listě uvedeno jinak, je záruka na dodané zboží 24 měsíců. Záruční doba na dodané zboží začíná dnem vystavení daňového dokladu a dodacího listu a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. Prodávající se zavazuje vyměnit nebo opravit (dle vlastního uvážení) kteroukoliv část, jež selhala v důsledku vady materiálu nebo zpracování v záruční době. V případě výměny výrobku v záruční době je záruka obnovena v plné výši. Zákazník dostane nový dodací list, kde bude uvedeno nové  číslo. Další případná reklamace se bude uplatňovat na základě tohoto nového dodacího listu.

Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:

  • poškozením zboží při přepravě (tyto škody je nutno řešit s dopravcem při převzetí)
  • porušením ochranných pečetí a nálepek, pokud na výrobku jsou
  • mechanickým poškozením, neodbornou instalací, zacházením či obsluhou
  • pokud byly škody způsobeny počítačovými viry
  • používáním zboží v podmínkách, které svými parametry neodpovídají parametrům uvedeným v dokumentaci
  • zboží bylo poškozeno živly
  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci.

Prodávající v žádném případě neručí za škody, vzniklé zákazníkovi v důsledku vady zboží, selhání software či ztráty dat. V případě reklamace výrobků, které slouží pro ukládání dat, neručíme za data na nich uložená. Doporučujeme důležitá data zálohovat.

Opotřebení výrobku a jeho částí, způsobené jejich běžným používáním (např. opakovanou renovací inkoustových cartridge nebo mechanickým poškozením ,) nepodléhá záruce a není považováno za rozpor s kupní smlouvou dle Občanského zákoníku.

V případě neoprávněné reklamace zboží zákazníkem (nebude-li zjištěna udaná závada, nebo půjde-li o závadu nespadající do záruky) je prodávající oprávněn požadovat úhradu vzniklých nákladů za testování zboží podle aktuálního ceníku . Neoprávněně reklamované zboží si zákazník může vyzvednout osobně nebo mu může být zboží zasláno na jeho náklady.

V záruční době přesahující délku záruční doby stanovenou Občanským zákoníkem (zákonná záruční doba), nelze žádat výměnu výrobku nebo uplatnit odstoupení od kupní smlouvy.

Reklamační podmínky

V případě poruchy nebo výskytu výrobní vady zboží v záruční době, je místem uplatnění reklamace autorizované servisní středisko uvedené v dodacím listu výrobce. Je-li u zboží přiložen výše jmenovaný dodací list nebo faktura,nebo jiný doklad), nelze jej bez tohoto dokladu reklamovat. Pokud nelze reklamovat přes autorizované servisní středisko je místem uplatnění reklamace sídlo prodávajícího.

Zákazník může doručit poštou,nebo jakýmkoliv jiným způsobem, na vlastní náklady a riziko, reklamované zboží na adresu:


*APCHEM e-shop*-viz kontakty a sídlo

K reklamovanému zboží má být přiloženo:

  • kopie daňového dokladu
  • průvodku s přesným popisem závad a jejich projevů

Reklamované zboží v záruční lhůtě má být k reklamaci dodáno kompletní , nemůže být mechanicky poškozeno a může  být zabaleno v originálním obalu.Pokud však není originální obal k dispozici,není to překážka v uplatnění reklamace.

V případě reklamace nás můžete kontaktovat viz. Kontakt.

Je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení zboží zasláno zákazníkovi na náklady prodávajícího.
Je-li reklamace uznána jako neoprávněná, mohou být  veškeré náklady prodávajícího spojené s touto reklamací uplatňovány  vůči zákazníkovi.

Dopravní podmínky

Při převzetí zásilky  zákazník  překontroluje stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice, atd.) a odmítne převzetí neúplné nebo poškozené zásilky.

Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno ihned telefonicky oznámit prodávajícímu na telefonu (viz. Kontakt). Sepsat s dopravcem zápis o škodě a tento do 24 hodin zaslat faxem nebo e-mailem prodávajícímu.

Skrytou vadu zásilky je zákazník povinen oznámit dopravci bez odkladu, nejpozději však do tří dnů od data převzetí zásilky a vyžádat si sepsání zápisu o škodě. Pokud tato zásada nebude dodržena, má dopravce právo reklamaci zamítnout.

Dopravce má právo přesvědčit se o skutečném stavu poškození či částečné ztráty zásilky. Z těchto důvodů nesmí zákazník s poškozenou zásilkou jakkoli manipulovat a je povinen zachovat i obal, ve kterém mu byla poškozená zásilka doručena.